Zásady nakládání s osobními daty našich návštěvníků
Rádi bychom Vás ubezpečili, že Vaše osobní údaje zpracováváme a uchováváme
v souladu s novým
„Nařízením Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů
a o vulném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES?“,
známým též pod zkratkou GDPR (dále jen Nařízení). Nařízení má účinnost od 25. května 2018.
1. Kdo je správcem Vašich osobních údajů?
Správcem osobních údajů je Hvězdárna a planetárium České Budějovice
s pobočkou na Kleti. S případnými dotazy nebo požadavky na uplatnění
práv v souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů se na
nás můžete obracet osobně při návštěvě naší instituce, písemně či e-mailem.
2. Jaké osobní údaje zpracováváme?
Zpracováváme pouze takové osobní údaje, které jsou nezbytné k poskytování našich služeb,
a dále abychom dodrželi naše zákonné povinnosti a také abychom chránili naše oprávněné zájmy.
Zpracováváme zejména tyto kategorie osobních údajů:
- Kontaktní údaje – jméno a příjmení (případně přezdívka), e-mail, telefonní číslo, kontaktní adresa
- Popisné údaje – jedná se o statistické údaje typu věk, pohlaví, vzdělání, zaměstnání.
- Údaje o jiné osobě – identifikační a adresní údaje zákonného zástupce, oprávněné osoby.
- Pořízení video, fotografického či zvukového záznamu z našich akcích pro účely zpravodajské
či naše propagační a reklamní účely.
Nezpracováváme žádné citlivé údaje.
3. Pro jaké účely je zpracováváme?
A.Zpracování na základě smlouvy - smlouvou je registrace či zakoupení vstupenky na některý z našich pořadů.
Účely zpracování osobních údajů jsou mimo jiné:
- Evidence uživatelů, se kterými máme uzavřenu smlouvu.
- Zasílání zpráv přímo se vztahujících k plnění těchto služeb.
B.Zpracování na základě oprávněných zájmů správce dat
- Ochrana majetku před podvody.
- Vymáhání pohledávek.
- Informování o službách a akcích pořádaných hvězdárnou.
4. Jaké subjekty mají přístup k Vašim údajům?
Kromě přístupů daných zákonnými předpisy (policie ČR, soudy) neposkytujeme data žádné třetí straně.
5. Po jakou dobu máme uloženy Vaše osobní údaje?
Vaše osobní údaje uchováváme po dobu trvání smlouvy, abychom Vám mohli poskytovat naše služby.
Po ukončení smluvního vztahu a vypořádání veškerých závazků plynoucích či souvisejících
s registrační smlouvou uchováváme Vaše osobní údaje po nezbytně nutnou dobu, a to 1 roku.
Důvody pro takové uchování jsou zejména:
- Řešení případných právních nároků.
6. Jaká máte práva v souvislosti se zpracováním osobních údajů?
Nařízení GDPR pro Vás zavádí následující práva:
- Právo na informace o zpracování Vašich osobních údajů – plníme touto informační stránkou nebo se na nás můžete obracet na výše uvedených kontaktech.
- Právo na přístup k osobním údajům – podrobný výstup si můžete vyžádat
- Právo na změnu osobních údajů – máte možnost požádat o změnu Vašich osobních údajů.
- Právo na výmaz (právo být zapomenut) – máte možnost požádat o výmaz svých osobních údajů, po vypořádání všech závazků a splnění podmínek pro ukončení registrace,
tzn. přestanete být našim registrovaným klientem.
- Právo podat podnět či stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů – můžete se kdykuliv obrátit s Vaším podnětem či stížností ve věci zpracování osobních
údajů na dozorový orgán, a to na Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, tel. č.: +420 234 665 111, webové stránky www.uoou.cz